Izvana djeluje agresivno, a iznutra futuristički, što francuski auto čini jednim od najoriginalnijih i najpoželjnijih vozila unutar njegove klase…
Zajednička modularna platforma je, među različitim resursima PSA grupe, nesumnjivo onaj važan sklop koji inženjeri iz FCA najviše ispituju i iskušavaju, s obzirom na vrlo široke mogućnosti korištenja. Riječ je o univerzalnom, modularnom rješenju koje služi za konstrukcije vozila segmenata B i C, kao i za korištenje više različitih izvora pogona. U stvari, može se prilagoditi i klasičnim motorima i elektromotorima, bez potrebe za bitnim promjenama na linijama za proizvodnju i u proizvodnim procesima.
U međuvremenu, platforma CMP je na svjetlo dana “izbacila” svoj prvi predstavljeni model DS 3 Crossback, Opel Corsu te ovu, drugu generaciju Peugeota 208, koji je već spreman i doslovno “ispružiti svoje kandžice” (njegov sklop prednjih LED svjetala jasno asocira na oči mačaka) i prouzročiti jasne promjene na tržištu. Uz prodajne formule koje su u skladu s današnjicom (od zakupa do iznajmljivanja privatnim osobama), 208 ima električnu inačicu i prije svega niz novih sadržaja i rješenja.
U protagonista ovog testiranja ugrađen je 1,2-litreni turbobenzinski motor s tri cilindra, koji u najsnažnijoj inačici razvija 131 konjsku snagu (druga dva imaju 75 i 100 KS) i predstavnik je opreme GT Line, najviše od ukupno pet razina opremljenosti. Inačica GT rezervirana je samo za model e-208, pokretan strujom. Bez obzira na verziju, na novome 208 ističu se svijetli, metalik i sjajni crni elementi, koji naglašavaju vrlo moderan dizajn, koji se “nastavlja” i iznutra.
Već je postalo pomalo dosadno isticati da se očito radi o kompaktnom automobilu koji pruža osjećaj više klase. U stvari, to je donekle i točno, jer je unutrašnjost modela 208 “upakirana“ zaista dobro. Usprkos neizbježnom ekonomiziranju, koje je nužno uključiti u ovom segmentu (kruta plastika i manje kvalitetni materijali u područjima u kojima ih je teže primijetiti), razina kvalitete je vrlo visoka.
Sjedala su dobro izrađena i izgledaju prekrasno, na komandnoj ploči korištene su mekane dodirne površine, a kombinacija strukture i materijala različite izrade je izvrsna. Noću, kabina postaje poput dnevnog boravka, zahvaljujući ambijentalnom osvjetljenju u bojama (s osam mogućih nijansi) na komandnoj ploči i na vratima. Posljednji, ali ne i najmanje bitan aspekt u kojem dizajneri današnjice “igraju igru” je hi-tech.
U modelu 208 instalirani su elementi za zabavu s izvanrednim vizualnim učinkom. Tu je veliki 10-inčni zaslon usmjeren prema vozaču i novi digitalni 3D instrumenti, koje natkriva malen, kvadratičan upravljač. Futurističku kokpit, barem u smislu scenografije, omogućuje novom Peugeotu da se istakne iz gomile.
U stvari, neprekidna potraga za najudobnijim položajem za vožnju, koji omogućava vozaču da se osjeća stvarno ugodno i da ima dobar vizualni pregled nad svim instrumentima, traje i dalje, iako u manjoj mjeri nego u prethodniku. Naime, prema položaju tijela tijekom vožnje, može se dogoditi da kolo upravljača zakrije gornje dijelove instrumenata
S druge strane, kada se to ispravi, vozač može uživati u izvrsnoj i originalnoj interpretaciji digitalnog prikaza na zaslonu. Zahvaljujući 3D projekciji, informacije “lebde” na dvjema razinama, a one najvažnije, poput trenutne brzine kretanja ili pokazatelja GPS uređaja, nalaze se u prvom planu, omogućujući trenutno očitavanje. Usto, različitim se prikazima može upravljati brzo pomoću tipki na upravljaču.
Što se tiče navigacijskog sustava 3D Connected (opcijski), njegov veliki zaslon je osjetljiv na dodir i omogućuje uživanje u lako čitljivim pokazateljima, premda sučelje zahtijeva minimalan angažman za sigurnošću mogao kretati kroz izbornike. Sustav je umrežen i stoga može primati informacije o prometu, cijenama goriva te dostupnosti i troškovima parkiranja u stvarnom vremenu.
Kako bismo ostali u području tehnologije, valja naglasiti da ne nedostaje i kompletan asortiman sustava sigurnosti. Dodavanjem paketa Drive Assistance Plus s automatskim pametnim upravljanjem, kočenjem i održavanjem kretanja unutar prometne trake te umreženjem svih tih pomoćnika u vožnji, dostiže se razina autonomne vožnje 2. Radi se o dobro uloženih, otprilike, 4 tisuće kuna, ako vaše uobičajeno kretanje vozača obuhvaća zagušene obilaznice.
Da bi kretanje te kombinacija motora i mjenjača bili ugodni, trebalo je u cilju uspješnog spoja performansi i potrošnje savršeno uskladiri ta dva elementa. Testirani 208 s mjesta postiže brzinu 100 km/h u 9,3 sekunde, a prosječno troši 7,3 litre benzina. Dobra zvučna izolacija osigurava tišinu u kabini.
Konačno, na cesti je model 208 iskazao svoj siguran i pouzdan karakter čak i u najkritičnijim situacijama, jer je ostvarena dobra ravnoteža između okretnosti i stabilnosti. No, nedostaje mu malo dinamičnosti zbog koje bi vožnja bila malo privlačnija. Ipak, upravljač bi mogao davati bolje povratne informacije.