Peugeot 108 Allure 1,0 VTi

Od prvog pojavljivanja do danas Peugeot 108 prošao je kroz pravu metamorfozu. Danas je ovo automobil na visokom nivou, sa zadržanim svim kvalitetama koje je dobio u startu

Svima je dobro znana suradnja Toyote, Citroena i Peugeota za mališanski trojac: Aygo, C1 i 108. Ideja iza ovih automobila koji su bili praktički identični, izuzev kozmetičkih detalja, bila je stvoriti penicilin za gradske parkinge, gužve i potrošnju u gradskim uvjetima. Za to je trebao prstohvat funky ideja, malo pametnog marketinga i puno dobrog inženjerskog promišljanja. Lagani, maleni, okretni, štedljivi i nevjerojatno izdržljivi. To je spomenuti trio bio i ostao. Vjerovali ili ne, na tržištu su već 13 godina. Ovo je druga generacija malenog Peugeota 108, s malim osvježenjem.

Automobili ove klase ne smiju biti suviše ozbiljni. U neku ruku, glavna ciljana skupina i jesu mlađi ljudi. Peugeot je tako pribjegao novim, otkačenijim kombinacijama boja. Uz to 108 je dobio LED dnevna svjetla u prednjem braniku te stražnja svjetla u obliku tri kandže, koja izražavaju dizajnerski jezik marke. Tu su još poneki detalji koje dijeli sa starijom braćom, poput dodatne ukrasne lajsne na prednjim blatobranima i prednje maske.

Nemojmo zaboraviti da je ovo automobil s petora vrata u kojem se mogu potpuno normalno prevesti četiri odrasle osobe. To je teško povjerovati ako samo gledate dimenzije, no Peugeot 108 zaista iznenađuje prostranošću. Za upravljačem se sjedi relativno visoko, komforno i s priličnom količinom potpore za bedra.Putnici prosječne visine straga mjesta za glavu imaju dovoljno, a uz to prtljažnik nudi 243 litre prostora, odnosno 868 litara ako se preklope nasloni stražnjih sjedala.

Ono što zaista oduševljava je 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir s cijelim čudom mogućnosti. Od informacija potrebnih za vožnju, preko navigacije, kamere za vožnju unazad, putnog računala, audio sustava pa do Mirror Screen tehnologije. Tako u Peugeotu 108 možete povezati svoj mobilni uređaj s automobilom i do aplikacija na svom telefonu pristupati putem infotainmenta u automobilu.

108 ima šest zračnih jastuka, zvučni sustav upozorenja o napuštanju prometne trake, pomoć pri kretanju na nagibu, te kameru za vožnju unazad. Nekad sirov i prilično glasan automobil izrastao je u rafiniranog mališana koji je sada puno tiši, udobniji, „skuplji“ na dodir i odiše kudikamo zrelije. Djelomično nam fali ta sirovost, no i dalje je prisutan duh jednostavnosti.

Pročitajte cijeli članak na http://www.autoitocka.com/test/peugeot-108-allure-10-vti/