Premda je stigla ‘bulumenta’ novih crossovera B-segmenta, lijepi francuski ‘višebojac’, s dovoljno ‘oštrih’ i štedljivih 99 dizelskih konja, i dalje je među najpoželjnijim
Groznica crossover i SUV modela ne jenjava. Proizvođači su pronašli dobitnu formulu, koja prolazi kod kupaca, a koju su spremni dodatno platiti. Dobar recept među prvima je prepoznao Peugeot: polu-terenska ili crossoverska izvedenica 208-ice, predstavljene početkom ožujka 2012., na salonu u Ženevi premijeru je slavila na istom mjestu, godinu kasnije (u ožujku 2013.), paralelno s Renault Capturom, rastegnutom i povišenom izvedenicom Clija. Vozili smo ga ubrzo, odmah nakon hrvatske premijere i već smo tada zaključili da su francuski dizajneri i stručnjaci ‘imali sreće’. Privlačan dizajn i funkcionalnost bili su preporuka za većinu svjetskih tržišta (osim u Francuskoj, proizvodi se u Kini i Brazilu).
Uspjehu su pomogli dobar ‘rejting’ temeljnog modela 208 i činjenica da crossoveri postaju ‘in’. Na jesen 2016. prošao je ‘kuru Botoxa’, kad su specifičnim farovi s grbom u donjem dijelu dodani LED-elementi, a materijalima i boljim infotainmentom osvježena je unutrašnjost. Na papiru slabašan, a ipak sasvim korektan i dugovječan osnovni dizelaš 1.4 HDi sa 68 KS, isključen je iz ponude. Sada se dizelska konjica temelji na 1.6 HDi, koju smo testirali u najrasprostranjenijoj izvedbi s 99 KS i 254 Nm. Da, ima ‘samo’ pet stupnjeva prijenosa, ali, to mu je, vjerujte, ‘mjera’.
Za razliku od opasnik korejskih pridošlica, Kone i Stonica, koje izgledaju poput umanjenih terenaca, 2008, kao i Captur izgleda više kao povišeni karavan – nije loša formula
Veseli što njegov crossover duh nije samo na papiru realiziran, što pokazuje udaljenost podnice od tla od 16 cm – omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u auto, ono što je u današnje vrijeme kod starijih vozača veliki problem. Uvjerljiv dojam početnog modela, razmjerno velika prostranost i funkcionalnost (o malenom se volanu može pričati, nama je OK), fino, taman koliko treba, osvježena je novim materijalima i suvremenijim infotainmentom. Potrebe za većim promjenama realno nije ni bilo. Potvrdilo se ono što smo već zaključili – prostranost na prednjim ‘sicevima’ više je nego dobra (za B-segment, pa ne treba tražiti dužu sjedaću plohu), korektna je i straga, a blago uzdignut položaj daje ‘dimenziju više’ u usporedbi s 208.
Pročitajte cijeli članak s izvorne stranice autoportal.hr
POGON
Motor: turbodizelski, redni 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, SOHC (lanac), dva ventila po cilindru
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm
Kompresijski omjer: 15,7:1
Snaga: 73 kW/99 KS pri 3500/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: na prednje kotače
KAROSERIJA
Izvedba: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4139 x 1739 x 1556 mm
Međuosni razmak: 2537 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1205/500 kg
Prtljažnik: 350-1194 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 266 mm, straga diskovi 249 mm, ABS+EBV
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R16
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,5 s
Potrošnja (EU): 4,7/3,6/4 l/100 km
Realna potrošnja: 5,3 l/100 km
CO2: 104 g/km
CIJENE
Testni model: 146.674 kn (19.556 eura)
Bez doplata: 140.273 kn (18.703 eura)
Osnovni benzinac: 121.323 kn (16.176 eura) 1.2 PureTech
Osnovni dizelaš: 129.723 kn (17.296 eura) 1.6 BlueHDi 75