Još od predstavljanja modela 308, javnost željno iščekuje njegovu sportsku izvedbu koja donosi nenadmašno iskustvo za upravljačem. Bio je to velik izazov: osmisliti najradikalniji model u ponudi za najzahtjevnije kupce. Za ispunjenje tog zahtjeva bila je potrebna ekipa istomišljenika koji dijele strast za performansama. Stoga je PEUGEOT u priču uključio stručnjake: inženjere odjela PEUGEOT SPORT s bogatim međunarodnim iskustvom u tom području.
308 GTi by PEUGEOT SPORT zahvaljujući motoru 1.6 THP S&S dostupnom s 270 , blokirajućem diferencijalu Torsen®, posebno podešenom podvozju i PEUGEOT i-Cockpitu vozačima nudi vrhunsko vozačko iskustvo. Usto je motor 1.6 THP S&S najučinkovitiji motor u svojoj klasi, s emisijom CO2 od samo 139 g/km i potrošnjom goriva od 6,0 l/100 km.
PEUGEOT s ponosom predstavlja 308 GTi by PEUGEOT SPORT. To je automobil koji zaljubljenici upoznati s povijesnim nasljeđem sportskih kompakata marke PEUGEOT iz segmenata B i C željno iščekuju. Od modela 205 GTi do najnovijih 208 GTi i RCZ R, do sretnih kupaca put je pronašlo više od 800.000 sportskih modela marke PEUGEOT. Povrh toga, 308 GTi odjela PEUGEOT SPORT simbolizira dinamičan karakter marke i njezin uspon u višu klasu.
Maxime Picat, generalni direktor marke PEUGEOT
Pregled 308 GTi by PEUGEOT SPORT
Od predstavljanja modela 205 GTi do zadovoljnih kupaca put je pronašlo više od 800.000 sportskih modela marke PEUGEOT: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a sada i novi PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Novi „308 GTi by PEUGEOT SPORT“ nosi ime ekipe odgovorne za njegov razvoj.
Pokretan je motorom 1.6 THP S&S u dvije izvedbe sa 200 kW (270 KS). Motor opremljen sustavom Stop&Start ispunjava ekološku normu Euro 6, ispušta samo 139 g/km CO2 i troši samo 6,0 l/100 km goriva.
308 GTi 270 ima najbolji omjer snage i mase u svojoj klasi, sa samo 4,46 kg na 1 KS, od 0 – 100 km/h ubrzava za samo 6,0 sekundi, a kilometar prelazi od 0 za samo 25,3 sekunde.
308 GTi 270 opremljen je blokirajućim diferencijalom Torsen® i 19″ naplatcima Carbone 19 s gumama Michelin Super Sport. Sprijeda se nalaze diskovi promjera 380 mm s crvenim kočnim kliještima koja nose oznaku PEUGEOT SPORT, a diskovi straga promjera su 268 mm.
308 GTi krasi snažan, ekskluzivan izgled: Podvozje je spušteno za 11 mm, a odlikuje se i posve novim izgledom prednjeg i stražnjeg kraja. Unutrašnjost također ostavlja sportski dojam.
Dvobojni dizajn oštrih linija, ekskluzivna ponuda modela 308 GTi 270, ističe kontrast eksplozivne nove crvene boje Ultimate i crne boje Perla Nera. U paleti modela 308 GTi šest je boja: crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserna bijela i siva Hurricane.
Podvozje podešeno za vozačke užitke, motor koji pršti snagom, zvuk ispuha, PEUGEOT i-Cockpit, paket Driver Sport, školjkasta sjedala… Prisutni su svi najvažniji elementi!
Kao i u razvoju trkaćih modela, u razvoju modela 308 GTi odjela PEUGEOT SPORT ugađali smo sve segmente automobila, od mase, učinkovitosti podvozja i kočnica, performansi motora do školjkastih sjedala koja obujmljuju tijelo. Kupce ove izvedbe u čijem je razvoju sudjelovala cijela ekipa stručnjaka očekuje intenzivno iskustvo. Serijski su ugrađeni brojni dijelovi koji jamče vrhunske performanse.
Bruno Famin, Direktor odjela PEUGEOT SPORT
Snažan dizajn modela GTi
Kontrast crvene boje Ultimate i crne boje Perla Nera oštar je kao kirurški skalpel. Oštrih linija, ta izvedba boja savršeno odgovara karakteru novog 308 GTi odjela PEUGEOT SPORT: jednom riječju, oštar.
PEUGEOT 308 sam je po sebi elegantna i čista dizajna, a njegovoj vrhunskoj inačici ne trebaju ukrasi da istakne svoj sportski pedigre. PEUGEOT 308 GTi krasi dizajn koji zrači jednostavnošću, ali je istodobno dojmljivo učinkovit.
Taj se automobil odlikuje agresivnim stavom za koji zasluge nosi podvozje spušteno za 11 milimetara s naplatcima Carbone 19 veličine 19 inča. Peugeot 308 GTi 270 opremljena je gumama Michelin Super Sport na lakim naplatcima Reverse koji ističu prednje diskove promjera 380 mm i četveroklipna kočna kliješta crvene boje s natpisom PEUGEOT SPORT.
Dug prednji kraj uvod je u ono što slijedi. Gornji dio prednjeg kraja krasi ekskluzivna sjajna crna prednja maska s motivom kockaste zastave koju okružuju svjetla u izvedbi Full LED. Isti se motiv nalazi i na prednjoj maski velikog usisnika koji uvlači zrak u hladnjak i okružen je pokazivačima smjera te crvenom crtom, odnosno kromiranom crtom na izvedbama s crvenom bojom karoserije Ultimate. Ispod odbojnika dva su prednja spojlera koji ne samo da pomažu ostaviti dojam automobila koji čvrsto drži cestu, nego i poboljšavaju aerodinamična svojstva automobila, s koeficijentom SCx od samo 0,69.
Pogled zatim slijedi proširenja pragova i istaknute bokove modela 308 GTi do upečatljivog stražnjeg kraja, gdje je nizak stav automobila istaknut sjajnim crnim difuzorom u koji su integrirane dvije pozamašne ispušne cijevi. Potpis GTi jasno je vidljiv na prednjim blatobranima i prtljažniku.
Paletu boja karoserije čini šest boja: nova eksplozivna crvena Ultimate, plava Magnetic, crna Perla Nera, siva Artense, biserna bijela i siva Hurricane. Peugeot 308 GTi snage 270 KS krasi ekskluzivna kombinacija oštrih linija crvene boje Ultimate i crne boje Perla Nera. Ta posljednja izvedba dodatno se ističe okvirima prozora mat crne boje umjesto kromiranih. Bez obzira na odabranu boju, završna obrada otkriva iznimnu pozornost posvećenu detaljima koja odražava poseban dizajn karoserije.
Unutrašnjost je u potpunom skladu s vanjštinom vozila i, u boji antracita sve do krova automobila, ne skriva sportski karakter. Armaturnu ploču, presvlake, obloge vrata, ručicu mjenjača i vrhunske podne prostirke krase crveni šavovi. Pragovi vrata nose natpise PEUGEOT SPORT i GTi i napravljeni su od aluminija, baš kao i papučice, oslonac za nogu i ručica mjenjača.
U izvedbi GTi 270 školjkasta sjedala PEUGEOT SPORT – presvučena kožom i alkantarom – nude iznimnu bočnu potporu, što vozaču omogućuje da se u potpunosti stopi s vozilom. Kompaktni upravljač (dimenzija 351 x 329 mm) jamči prirodno držanje i potpunu preciznost, a krase ga punozrnata koža, logotip GTi na dnu te crvena oznaka središnjeg položaja na vrhu. Također oslobađa prostor za laku čitljivost head-up zaslona, očitavanje podataka s instrumentne ploče s pozadinom u motivu kockaste zastave i pozdravne poruke GTi u sredini.
Veliki dodirni ekran savršeno je uklopljen u instrumentnu ploču s motivom Redline, završni detalj PEUGEOT i-Cockpita. Prirodan, praktičan osjećaj u kokpitu potiče sigurnu, instinktivnu vožnju, što je iznimno važno u tako snažnom automobilu.
Paket Driver Sport, koji je u serijskoj opremi, vozaču omogućuje dodatno povećati visokooktanski osjećaj za upravljačem. Pritiskom na gumb Sport na središnjoj konzoli boja na ekranu mijenja se iz bijele u crvenu, na središnjem zaslonu prikazuju se dodatni podaci (snaga, okretni moment, potisak turbopunjača, bočna i uzdužna ubrzanja), zvuk motora postaje oštriji, a prilagođava se i mapiranje odziva papučice gasa.
Sve to pomaže dočarati bit razvoja odjela PEUGEOT SPORT
Vozačko iskustvo kakvo može ponuditi samo PEUGEOT SPORT…
PEUGEOT SPORT odjel je posvećen razvoju modela vrhunskih performansi marke koji se u razvoju oslanja na svoje trkaće iskustvo bez premca. Inženjeri su iskoristili sve svoje vještine kako bi vožnja za upravljačem modela 308 GTi by PEUGEOT SPORT donijela vrhunsko vozačko iskustvo.
GTi iskorištava prednosti neprestane potrage za uštedom na masi koja je vodila razvoj modela 308, uključujući platformu EMP2, vrata prtljažnika od kompozitnih materijala i čelik visoke vlačne čvrstoće. Potraga za manjom masom donijela je opipljive rezultate: Omjer od 4,82 KS na 1 kg modela GTi 270 rekordan je u klasi i ukazuje na vrhunske vozne osobine automobila.
PEUGEOT SPORT novi je 308 GTi razvio u skladu s jasnim smjernicama: kompaktan, siguran, oštar automobil atletske privlačnosti koji nudi vrhunske vozačke užitke. Jednaki standardi vrijede za sve elemente automobila: pogonski sklop, motor, kočni sustav i elektroniku.
Zahvaljujući širokom tragu kotača – 1570 mm sprijeda i 1554 mm straga – te gumama Michelin Super Sport (235/35 R 19) 308 GTi prilijepljen je za cestu. Njihovo izvanredno držanje ceste uzdužno i poprečno prianjanje odvodi na posve novu razinu.
Automobil ima sve potrebno kako bi se sva ta snaga mogla ukrotiti: 380-mm ventilirane ugljične diskove sprijeda postavljene na aluminijske glavčine s četveroklipnim fiksiranim kočnim kliještima (38 i 41 mm). Stražnji su diskovi promjera 268 mm. Kočni sustav jamči vrhunsku zaustavnu moć i sigurno zaustavljanje, kočenje za kočenjem.
Posebno ugođen pogonski sklop jamči dinamičnu vožnju koja će u vozaču pobuditi samopouzdanje. Precizan prednji ovjes u izvedbi pseudo-McPherson i stražnja osovina s torzijskom gredom savršen su par. Oni također omogućuju smanjenje mase automobila, s napola šupljim stabilizatorom i aluminijskim vilicama.
Skretanje je precizno, a performanse guma poboljšane zahvaljujući posebno namještenom prednjem ovjesu. Tako nagib kotača iznosi -1,67° u odnosu na -0,6° na modelu 308. Krutost stražnje vilice povećana je sa 110 na 1800 daN/mm.
Cijeli sustav okomitog ovjesa sprijeda jedinstven je za novi GTi, uključujući:
- krutost opruga;
- konstrukciju amortizera koja uključuje hidraulički graničnik za smanjenje buke;
- amortizer ukrućen i produljen kako bi počeo djelovati već na početku kompresijske faze kad je u automobilu samo vozač.
Stabilizator je također podatniji kako bi bio bolje usklađen sa stražnjom osovinom. Krutost stražnje osovine i selen-blokova povećana je s 30 na 500 daN/mm bočno i sa 170 na 490 daN/mm okomito. Posebno je podešen i okomiti ovjes straga te uključuje kruće opruge, poboljšanu kalibraciju i kruće prigušivače.
U Peugeot 308 GTi 270 ekskluzivno je u prijenos ugrađen blokirajući diferencijal Torsen® kako bi se poboljšalo držanje u zavojima. Prijenosom okretnog momenta na kotač s najsnažnijim prianjanjem taj sustav omogućuje i snažnije ubrzavanje na izlasku iz zavoja.
Ugrađeni elektronički sustavi u skladu su sa sportskim temperamentom automobila. Servoupravljač posebno je konstruiran za rad sa sustavom diferencijala Torsen®. Svaki kotač na upravljač prenosi precizne povratne informacije kako bi vozač točno znao koliko prianjanja ima na kojem kotaču. Isti sustav vozačke komande vjerno prati kompaktnim upravljačem.
Blokirajući diferencijal Torsen® radi u skladu sa sustavom za kontrolu prianjanja kako bi se zajamčilo optimalno prianjanje. Sportskije namješten ESP omogućuje proklizavanje u zavojima. ESP se također može u potpunosti isključiti.
Novi motor snage 270 KS koji ispunjava normu Euro 6
Kako bi se u potpunosti iskoristio potencijal podvozja, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT pod poklopcem skriva motor 1.6 THP 270 S&S. Četverocilindarski motor ostvaruje 169 KS po litri obujma, što je najveća specifična snaga u segmentu. Međutim, zahvaljujući tehnologiji Stop&Start i vještinama konstruktora, ispušta samo 139 g CO2/km i troši 6,0 l/100 km, rekord u kategoriji.
Motor pokreće benzin s 95 ili 98 oktana te razvija snagu od 200 kW i okretni moment od 330 Nm. Taj motor bez premca zahvaljujući tlaku prednabijanja od 200 bara jedva čeka da ga se potjera. Reagira na svaku komandu i nudi gotovo neprekidan rast snage sve do najvećeg broja okretaja od 6500 o/min, a tada već postiže vratolomne brzine. Najveći okretni moment na raspolaganju je od 1900 do 5000 o/min. Zahvaljujući posebnoj konstrukciji rasteretnog ventila, snaga i okretni moment uvijek su pod nadzorom, čak i na visokim okretajima.
Motor FDTR EP6 ispunjava normu EURO 6 i raspolaže kompresijskim omjerom od 9,2:1 zahvaljujući najsuvremenijim dijelovima: klipovima od kovanog aluminija, konstrukciji prilagođenoj utrkivanju, ojačanim klipnjačama, segmentima klipa i svornjacima te ležajevima ojačanim polimernim materijalima.
Kako bi se zajamčile uvijek ujednačene performanse, klipovi se odozdo hlade dvostrukim sustavom raspršivanja ulja. Ispušna grana izrađena je od čelika otpornog na temperature do 1000 °C. Paket Driver Sport ispuhu dodaje reskiji zvuk.
Kako bi se ostvario puni potencijal motora, inženjeri su se usredotočili na smanjenje pritiska usisa i ispuha. Kako bi se ispunili zahtjevi motora glede količine i topline zraka, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT opremljen je posebno razvijenim sustavom hlađenja zraka ugrađenim ispod odbojnika.
Na izlazu motora, ispušni plinovi učinkovitije se izbacuju zahvaljujući posve novoj konstrukciji sustava, od katalizatora do dviju ispušnih cijevi.
Pozornost posvećena detaljima vidljiva je i u krućim puškicama. Prednosti su vidljive već na prvi pogled. U zavojima auto skreće kao cjelina, bez odgode i neželjenih kretanja.
Šesterostupanjski ručni mjenjač ojačan je kako bi mogao podnijeti okretni moment od 330 Nm. Oba su vratila pjeskarena, a zupčanici obrađeni procesom karbonitriranja. Taj termokemijski proces poboljšava otpornost dijelova na trošenje povećanjem udjela ugljika i dušika. Usto, osovina je skraćena kako bi se poboljšalo ubrzanje. Sportsko podvozje, motor koji pršti od snage, buka iz ispušnih cijevi, PEUGEOT i-Cockpit, paket Driver Sport, školjkasta sjedala… Prisutni su svi najvažniji elementi! Od 0 do 100 km/h automobil ubrzava za samo 6,0 sekundi, a kilometar prelazi za 25,3 sekunde.
A iako tehnički podaci automobila mogu biti naznaka uzbuđenja koji donosi, pravi osjećaj užitka možete dobiti samo za upravljačem! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT fascinantan je podsjetnik na tu činjenicu.
Najnovije vijesti možete pratiti (i stvarati) putem #PEUGEOT308GTi.
Press kontakti
www.peugeot-pressepro.com
jasmina.pecotic@mpsa.com
Kao i u razvoju trkaćih modela, u razvoju modela 308 GTi odjela PEUGEOT SPORT ugađali smo sve segmente automobila, od mase, učinkovitosti podvozja i kočnica, performansi motora do školjkastih sjedala koja obujmljuju tijelo. Kupce ove izvedbe u čijem je razvoju sudjelovala cijela ekipa stručnjaka očekuje intenzivno iskustvo. Serijski su ugrađeni brojni dijelovi koji jamče vrhunske performanse.
Bruno Famin, Direktor odjela PEUGEOT SPORT